ΘΕΜΑ : Μεγάλα και σοβαρά προβλήματα του Δήμου Κύμης- Αλιβερίου και της Νότιας Εύβοιας.
Σχετικά : Α.Π. 106 /2016 Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου
Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί,
Όπως έχουμε ενημερώσει, το μεγάλο πρόβλημα της Εύβοιας και επομένως και των Δήμων της Νότιας Εύβοιας, είναι το απαράδεκτο και ξεπερασμένο από πολλά χρόνια, βασικό οδικό δίκτυο, δηλαδή ο διαμήκης άξονας που διατρέχει όλη την Εύβοια, από την Αιδηψό μέχρι την Κάρυστο και την Κύμη. Το τμήμα από την Αιδηψό μέχρι τα Λέπουρα ήταν μέχρι τον Νοέμβριο 2013 Εθνικό Οδικό Δίκτυο, ενώ τα τμήματα από Λέπουρα μέχρι Κύμη και μέχρι Κάρυστο, ήταν Επαρχιακό Οδικό δίκτυο.
Τον Νοέμβριο 2013, ο διαμήκης άξονας της Εύβοιας, από Αιδηψό μέχρι Κάρυστο, χαρακτηρίστηκε ως Διευρωπαϊκό δίκτυο Μεταφορών με απόφαση των οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Επίσης, το τμήμα από Σχηματάρι μέχρι Κύμη, στο Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδίου και Αεροφόρου Ανάπτυξης, που ισχύει από το 2003, αλλά και στην τροποποίηση η οποία εκκρεμεί για έγκριση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, έχει χαρακτηριστεί ως Πρωτεύων Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών.
Επομένως από το Νοέμβριο 2013, το βασικό οδικό δίκτυο της Εύβοιας είναι διευρωπαϊκό και από την ίδια ημερομηνία, μπορεί πλέον να χρηματοδοτηθεί από τα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης , όπως το Ταμείο Συνοχής, το Πακέτο Γιούνκερ κ.α.
Σας επισημαίνουμε επίσης ότι για την περιοχή της Νότιας Εύβοιας υπάρχουν ολοκληρωμένες μελέτες για τις παρακάμψεις Βασιλικού, Αμάρυνθου και Αλιβερίου, ενώ είναι αρκετά προχωρημένη η μελέτη του τμήματος Λέπουρα – Στόμιο Κύμης.
Το 2010, μετά από συμφωνία με τον τότε υφυπουργό ΥΠΕΧΩΔΕ κ. Μαγκριώτη, εντάχθηκε η παράκαμψη Βασιλικού στο πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του ΥΠΕΧΩΔΕ
(Εθνικοί Πόροι ), δημοπρατήθηκε και ανατέθηκε στον μειοδότη .
Είχε επίσης συμφωνηθεί ότι αμέσως μετά θα γινόταν η ίδια διαδικασία και για την παράκαμψη Αμάρυνθου.
Όμως με την κρίση και τις μεγάλες περικοπές στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, διαλύθηκε η σύμβαση για την παράκαμψη Βασιλικού, ενώ δεν προχώρησε η ένταξη της
Παράκαμψης Αμάρυνθου .
Όπως γνωρίζουμε, σύμφωνα με τις οδηγίες για το πρόγραμμα 2014-2020, αυτές οι περιπτώσεις έχουν προτεραιότητα ένταξης και κατασκευής των έργων .
Μέχρι σήμερα όμως δεν έχει γίνει κάτι προς αυτήν την κατεύθυνση. Είναι κοινά αποδεκτό ότι υπάρχει συνέχεια στις κυβερνήσεις και στα υπουργεία, αλλά θα πρέπει να τηρηθούν και οι ισχύουσες οδηγίες.
Μέχρι το 2013 υπήρχε πρόβλημα για τη διάθεση πιστώσεων από το Ταμείο Συνοχής, όπως προαναφέρθηκε, γιατί αυτό το ταμείο χρηματοδοτεί μόνο διευρωπαϊκά δίκτυα.
Όμως σήμερα τέτοιο πρόβλημα δεν υπάρχει και πρέπει όσοι έχουν διαφορετική άποψη να μας εξηγήσουν με πειστικά επιχειρήματα, αν έχει λογική το γεγονός ότι στην Εύβοια η οποία είναι ένας από τους δέκα (10) μεγαλύτερους Νομούς της χώρας, δεν έχει διατεθεί ούτε ένα Ευρώ μέχρι σήμερα, από τα δεκάδες δισεκατομμύρια αυτών των προγραμμάτων και πρέπει να ενημερωθούμε με ποια λογική θα πρέπει να διαιωνίζεται αυτή η κατάσταση.
Για αυτό το θέμα οι προηγούμενες κυβερνήσεις είχαν την δικαιολογία ότι δεν ήταν δυνατό να διατεθούν πιστώσεις από το Ταμείο Συνοχής. Σήμερα όμως δεν υπάρχει κανένα επιχείρημα και θα πρέπει να αποκατασταθεί η αδικία που έγινε στην Εύβοια για περισσότερο από 25 χρόνια.
Τα τελευταία 15 χρόνια, όλες οι κυβερνήσεις έδειξαν ιδιαίτερη επιμέλεια και ενδιαφέρoν για τα διόδια στο τμήμα «Σχηματάρι – Χαλκίδα», που έχουν αποφασίσει να επιβάλλουν για τριάντα (30) χρόνια στους Ευβοείς και στους επισκέπτες, όχι για το οδικό δίκτυο της Εύβοιας, αλλά για την ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ που βρίσκεται στη Δυτική Ελλάδα .
Όλη αυτή η υπόθεση αποτελεί ντροπή για αυτούς που αρχικά αποφάσισαν αυτή την αισχρή εκμετάλλευση, αλλά και για αυτούς που αποφάσισαν να την εφαρμόσουν .
Υπάρχει πλήρης αδιαφορία για το οδικό δίκτυο της Εύβοιας, με τα πολυάριθμα θανατηφόρα ατυχήματα, αλλά έντονο ενδιαφέρον να εισπράττονται για τριάντα (30) χρόνια διόδια από την Εύβοια για να κατασκευαστεί μια οδός με την οποία δεν έχει καμιά σχέση.
Φαίνεται πως υπάρχει η άποψη, σε κάποιους ότι με την ένταξη για κατασκευή της παράκαμψης Χαλκίδας <<καθαρίζουν >> με την Εύβοια .
Η Εύβοια περιμένει περισσότερα από 25 χρόνια και βλέπει τα δισεκατομμύρια ευρώ να διατίθενται παντού εκτός από την Εύβοια. Οι δικαιολογίες και τα άλλοθι δεν υπάρχουν πια. Να σταματήσουν πλέον οι υπεκφυγές και να αντιμετωπιστεί και αυτός ο τόπος σαν τμήμα του Ελληνικού χώρου.
Προκαλεί όμως απογοήτευση το γεγονός ότι οι εκπρόσωποι μας στο κοινοβούλιο, δεν έχουν ασχοληθεί όπως θα έπρεπε με αυτό το κορυφαίο πρόβλημα του τόπου.
Η ενασχόληση με μικρότερα προβλήματα είναι αναγκαία. Αν όμως δεν αντιμετωπιστούν τα μεγάλα προβλήματα, ανάπτυξη δεν μπορεί να υπάρχει.
Σε κάθε περίπτωση όμως είμαστε όλοι μας υποχρεωμένοι να αντιμετωπίσουμε με κάθε τρόπο τα προβλήματα που κάνουν τον τόπο και τους πολίτες να υποφέρουν και την οικονομία να μην αναπτύσσεται χωρίς να υπάρχει προοπτική .
Τέλος επαναφέρουμε για ακόμα μια φορά το σημαντικό έργο του Φράγματος Μανικίων του οποίου η κατασκευή έχει ξεκινήσει πριν περίπου (17) χρόνια, έχουν διατεθεί αρκετά εκατομμύρια και όμως δεν φαίνεται κάποια εξέλιξη για ολοκλήρωση του.
Το έργο αυτό είναι απαραίτητο για άρδευση και ύδρευση του μεγαλύτερου τμήματος της Νότιας Εύβοιας .
Πρόκειται να εξυπηρετήσει το σύνολο του Δήμου Κύμης – Αλιβερίου και τον πρώην Δήμο Αμαρυνθίων του Δήμου Ερέτριας.
Είναι αδιανόητο να περνούν τα χρόνια, να υπάρχει κίνδυνος να καταστραφούν τα έργα που έχουν ήδη κατασκευαστεί, να υπάρχει τεράστια ανάγκη σε αυτή τη μεγάλη περιοχή και ουσιαστικά να μην ασχολείται κανένας στην κατεύθυνση ολοκλήρωσης του έργου.
Για τα ίδια προβλήματα από τον προηγούμενο χρόνο, έχουμε αποστείλει απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, αλλά δεν πήραμε κάποια απάντηση ούτε υπήρχε ανταπόκριση στην πρόταση μας για συνάντηση.
Το μόνο νεώτερο , το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε, ήταν η προσπάθεια εγκατάστασης των σταθμών είσπραξης των διοδίων και τίποτε περισσότερο .
Περιμένουμε και αυτή την φορά, σε εύλογο χρόνο, την απάντηση στα θέματα που θέσαμε,
ώστε να ενημερωθούμε για τις απόψεις των αρμόδιων Υπουργείων.
Ελπίζουμε να μην συνεχιστεί η ίδια τακτική, όπως μέχρι σήμερα και να μας δοθεί απάντηση ή να προγραμματιστεί συνάντηση με αρμόδια όργανα.
Σε διαφορετική περίπτωση είναι υποχρέωσή μας να υλοποιήσουμε τις απόψεις του Δημοτικού Συμβουλίου.
Ο Δήμαρχος
Αθανάσιος Γ. Μπουραντάς
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
-Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κ. Ευάγγελο Αποστόλου
-Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδα κ. Κων/νο Μπακογιάννη
-Βουλευτές Εύβοιας : κ.κ. Γεώργιο Ακριώτη, Αναστάσιο Πρατσόλη, Ζωή Λιβανίου, Κεδίκογλου Σίμο
-Δημάρχους Εύβοιας : Χαλκίδας κ. Χρήστο Παγώνη, Διρφύων – Μεσσαπείων κ. Γεώργιο Ψαθά, Ερέτριας κ. Αμφιτρίτη Αλημπατέ , Ιστιαίας – Αιδηψού κ. Λίνα Ευσταθίου, Καρύστου κ. Ελευθέριο Ραβιόλο, Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας ΄Αννας κ. Χρήστο Καλυβιώτη, Σκύρου κ. Μιλτιάδη Χατζηγιαννάκη.