Ο σκοπός του Δ.Κ.Π., είναι η κάλυψη πρωτογενών αναγκών των ανθρώπων με την παροχή προϊόντων – διανομή τροφίμων, είδη πρώτης ανάγκης- και υπηρεσιών (υποστηρικτική βοήθεια), σε κοινωνικά και οικονομικά ευπαθή άτομα και οικογένειες.
Οι παροχές σε είδη διατροφής και υπηρεσιών θα είναι δωρεάν στους δικαιούχους.
ΕΔΡΑ
Έδρα του Δημοτικού Κοινωνικού Παντοπωλείου (Δ.Κ.Π).ορίζεται η έδρα του Δήμου, ενώ δημιουργείται παράρτημα και στη Δ.Κ. Κύμης με δυνατότητα δημιουργίας και στις άλλες Τ.Κ.
ΣΤΟΧΟΙ
Η ίδρυση Δημοτικού Κοινωνικού Παντοπωλείου είναι μια κοινωνική δομή που στοχεύει :
- Να κερδίσει την καθολική στήριξη της Κοινωνίας μας
-Να ενημερώσει και να ενεργοποιήσει την ευρύτερη Κοινωνία εξασφαλίζοντας την συμμετοχή των Τοπικών Αρχών, των κοινωνικών και πολιτιστικών φορέων, των επιχειρηματιών και των εθελοντών.
- Να στηρίξει για εύλογο χρονικό διάστημα οικονομικά και κοινωνικά ευπαθή άτομα και οικογένειες, ώστε με την πάροδο του χρόνου να στηριχθούν στις δικές τους δυνάμεις και να ανεξαρτητοποιηθούν.
Αρχικά η λειτουργία του Κοινωνικού παντοπωλείου θα προσφέρει στους δικαιούχους, είδη πρώτης ανάγκης και κυρίως τρόφιμα και προϊόντα μη ευπαθή δηλαδή όσα δεν χρειάζονται ψυγείο για να συντηρηθούν.
Στη συνέχεια και αφού εκτιμηθεί η ανταπόκριση και προσφορά της τοπικής κοινωνίας και αγοράς, σε αυτή την αλληλέγγυα παρέμβαση, οι στόχοι μπορούν να επεκταθούν.
ΠΟΡΟΙ
Οι πόροι για η λειτουργία του Δημοτικού Κοινωνικού Παντοπωλείου θα προέρχονται από:
ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Η Δημοτική Κοινότητα Αλιβερίου και οι κατά τόπους Κοινότητες συνεργάζονται και στηρίζουν την εκτελεστική επιτροπή για την εύρυθμη λειτουργία του Δημοτικού Κοινωνικού Παντοπωλείου με τις εξής αρμοδιότητες:
Η χρονική διάρκεια πρόσβασης των δικαιούχων στο Δημοτικό Κοινωνικό Παντοπωλείο προτείνεται να είναι από τρείς (3) έως έξι(6) μήνες ,ανάλογα με την δυνατότητα κάλυψης των αιτήσεων, με δικαίωμα παράτασης, εφ’ όσον κριθεί απαραίτητο και δεν έχει επέλθει μεταβολή της κοινωνικοοικονομικής κατάστασής τους.
Στόχος είναι, με κατώτερο όριο τους τρείς (3) και ανώτερο όριο τους έξι (6) μήνες, τα εξυπηρετούμενα άτομα να εναλλάσσονται. Η διανομή τροφίμων και προϊόντων στους δικαιούχους, θα γίνεται μια ή δυο φορές το μήνα κατ’ελάχιστον.
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ- ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ – ΚΑΡΤΑ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΥ
Προϋποθέσεις
ü Μοναχικά άτομα μέχρι 3.500 €
ü Ζευγάρια μέχρι 5.000 €
ü Οικογένειες με ένα προστατευόμενο μέλος μέχρι 6.500 €
ü Οικογένειες με δύο προστατευόμενα μέλη 8.000 €
ü Για κάθε επιπλέον προστατευόμενο μέλος 1.000,00 €
ü Εάν υπάρχει αναπηρία σε μέλος της οικογένειας επιπλέον 2.000,00 €
Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται είναι :
Κάρτα Δικαιούχου των υπηρεσιών Δημοτικού Κοινωνικού Παντοπωλείου
Εάν ο κάτοχος – δικαιούχος Κάρτας, δεν είναι σε θέση να παρευρίσκεται ο ίδιος στο Κοινωνικό Παντοπωλείο, λόγω ηλικίας ή άλλων προβλημάτων υγείας, η Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου θα αναλαμβάνει τη μεταφορά των προϊόντων με μέριμνα του Δήμου.
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟΥ
Το Δημοτικό κοινωνικό παντοπωλείο του Δήμου Κύμης-Αλιβερίου τελεί υπό την αιγίδα του Δημοτικού Συμβουλίου, το οποίο και θα ελέγχει την εφαρμογή του κανονισμού, καθώς επίσης θα λαμβάνει, με ευθύνη της επιτροπής διαχείρισης, ανά τέσσερις (4) μήνες, πλήρη ενημέρωση για την λειτουργία του.
Για την απρόσκοπτη και αποτελεσματική λειτουργία του Κοινωνικού Παντοπωλείου συστήνεται
Η επιτροπή αποτελείται από τους :
Τον Δήμαρχο με έναν αναπληρωτή, δύο (2) δημ. συμβούλους της συμπολίτευσης με τους αναπληρωτές τους, δύο(2) δημ. συμβούλους της αντιπολίτευσης με τους αναπληρωτές τους, τον πρόεδρο της Δ.Κ Αλιβερίου και τον πρόεδρο της Δ.Κ. Κύμης με τους αναπληρωτές τους.
Η Επιτροπή συνεργάζεται με τα κατά τόπους Τοπικά Συμβούλια κατά περίπτωση και μπορεί να εμπλουτίζεται με πρόσωπα και φορείς (π.χ. Ιερείς, εκπροσώπους συλλόγων κτλ), με σκοπό την διεύρυνση και εύρυθμη λειτουργία του θεσμού.
Έργο της επιτροπής είναι:
• Εξέταση αιτήσεων και κατάρτιση μητρώου δικαιούχων.
• Έκδοση κάρτας δικαιούχου υπηρεσιών του Δημοτικού Κοινωνικού Παντοπωλείου
• Έκδοση σχετικών βεβαιώσεων προς τους προσφέροντες φορείς
• Τήρηση Μητρώου Παραλαβής προϊόντων και διανομής προς τους δικαιούχους
• Υποβολή αναλυτικής έκθεσης με στοιχεία λειτουργίας του θεσμού (αριθμός αιτήσεων, αριθμός ωφελούμενων ,ποσότητες τροφίμων και άλλων ειδών που διανεμήθηκαν ,προέλευση ειδών, εθελοντές που εργάστηκαν στο πρόγραμμα κτλ, όπως επίσης και τα προβλήματα που υπήρξαν, αν και πως επιλύθηκαν και προτάσεις για την ανάπτυξη του θεσμού).Η έκθεση υποβάλλεται στο ΣΔΚΠ κι αυτό την διαβιβάζει στο Δημοτικό Συμβούλιο με την εισήγησή του.
Η 7μελής εκτελεστική επιτροπής έχει τις παρακάτω αρμοδιότητες μεταξύ άλλων:
• Να ασκήσει το κύρος και την επιρροή της, προκειμένου να εμπεδωθεί και διευρυνθεί ο εθελοντισμός, αναγκαίος για την λειτουργία του θεσμού, σε όλα τα τοπικά διαμερίσματα.
• Να εγγυηθεί την απρόσκοπτη λειτουργία της, καθώς και την παροχή βοήθειας σε άτομα που πράγματι πληρούν τους όρους.
• Να υποβάλλει προτάσεις για την βελτίωση της παρεχόμενης βοήθειας.
Η επιτροπή συνεδριάζει τουλάχιστον τρείς (3) φορές το χρόνο (Απρίλιο, Αύγουστο, Δεκέμβριο) αξιολογώντας την πορεία του θεσμού, ενώ τα συμπεράσματά της τίθενται σε γνώση του Δημοτικού Συμβουλίου.