Στη συνεδρίαση της 27ης Απριλίου, του Περιφερειακού Συμβουλίου παρευρέθη ο Δήμαρχος Δημήτρης Θωμάς, στην συνεχόμενη προσπάθεια του, για την επίλυση του τεράστιου προβλήματος της περιοχής , όσον αφορά τις κατολισθήσεις στο δρόμο του Στομίου, ευελπιστώντας ότι οι δικαιολογίες και οι προφάσεις για την επίσπευση του έργου θα μειωθούν με τον διάλογο.
Δυστυχώς όμως οι «αρμόδιοι», (πολιτικοί και τεχνικοί) συνέχισαν να τοποθετούνται με λογοπαίγνια και υπεκφυγές, όπως ακριβώς και στα έγγραφα ή τις ανακοινώσεις που εξέδωσαν όλες αυτές τις μέρες. Ιδιαίτερα ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Μπουραντάς και η Τεχνική Υπηρεσία, της οποίας προΐσταται.
Χωρίς να έχουν καν δει την μελέτη του Πανεπιστημίου Πατρών και της Υ.Α.Σ. του Υπουργείου Υποδομών, υποβάθμισαν την ποιότητα της ισχυριζόμενοι ότι την έχουν ελέγξει. Όταν τους την παρέδωσε ο Δήμαρχος αποδείχθηκε ότι ουδέποτε την αναζήτησαν, πόσο μάλλον δε την εξέτασαν!
Θέμα της ημερήσιας διάταξης ήταν η έγκριση του πρώτου σταδίου της μελέτης : «Αντιμετώπιση καταπτώσεων – κατολισθήσεων επί της δημοτικής οδού Στόμιο – διασταύρωση με επαρχιακή οδό 8 (Οξύλιθος – Πλατάνα)» σε μήκος 2,5 χλμ, η οποία θα αντιμετωπίσει , πέραν των καταπτώσεων, όπως ισχυρίστηκε ο Διευθυντής της Τεχνικής Υπηρεσίας Εύβοιας κ. Ηλίας, πολύ σημαντικά προβλήματα κατολισθήσεων και διαβρώσεων από την πλευρά της θάλασσας.
Να σημειωθεί, όμως, ότι στην υπό εκπόνηση μελέτη δεν συμμετέχει μελετητής λιμενικών ή έστω συνεργάτης ειδικός σε θέματα θαλάσσιας διάβρωσης και επεμβάσεις στην θάλασσα! Πως λοιπόν θα γίνει αυτό;;
Πέρα όμως από τις δικαιολογίες οι «αρμόδιοι» άρχισαν και την παραπλάνηση παρότι οι τεχνικοί ορισμοί και κανόνες είναι ξεκάθαροι.
Η παραπλάνηση συνδυάστηκε, όπως πάντα με το γνωστό λογοπαίγνιο περί δημοτικής οδού, παρότι πλέον η οδός και με ΦΕΚ (15/11-2-2011) είναι Επαρχιακή.
Ο Δήμαρχος στην τοποθέτηση του επανέλαβε ότι το θέμα είναι κατεπείγον, η μελέτη έτοιμη και η απαιτούμενη πίστωση (1 εκατομμύριο €) είναι εφικτό να εξευρεθεί, λόγω της σπουδαιότητας και κρισιμότητας του έργου. Το έργο μπορεί να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Σεπτέμβρη. Αποτελεί δε, ένα μικρό τμήμα, που δεν θα παρεμποδίσει την υλοποίηση του μεγαλεπήβολου έργου των 2,5 χλμ. και της συνολικής επέμβασης που προωθεί η Περιφέρεια.
Το θέμα έκλεισε με απόρριψη (κατά πλειοψηφία) αυτών των προτάσεων και οι «αρμόδιοι» αποφάσισαν ότι θα κλείσει οριστικά ο δρόμος, αναμένοντας πότε θα εκπονηθεί – εγκριθεί η «ολοκληρωμένη μελέτη». Ο χρόνος για την ολοκλήρωση φυσικά δεν συνεκτιμήθηκε με το κατεπείγον της αντιμετώπισης του προβλήματος. Ούτε το γεγονός ότι η συνολική αντιμετώπιση σε μήκος 2,5 χλμ θα οδηγήσει σε έναν υπέρογκο προϋπολογισμό, ο οποίος το πιο πιθανόν είναι να μην μπορέσει να τύχει χρηματοδότησης στην δύσκολη οικονομική συγκυρία, την οποία βιώνουμε.
Αν η επέμβαση στο επείγον τμήμα είναι περίπου 1εκ. ευρώ σίγουρα η συνολική, σε συνδυασμό με τις ισχυριζόμενες επεμβάσεις στο θαλάσσιο μέτωπο θα ξεπεράσει τα 10 εκατομμύρια €! Και το εύλογο , λοιπόν, ερώτημα που ανακύπτει:
Μήπως όλες οι πιστώσεις για την Στερεά Ελλάδα πρόκειται να διατεθούν στον δρόμο Στόμιο-Πλατάνα;
Το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών, λοιπόν έκρινε το έργο ως κατεπείγον, γιατί προέκυψε από φυσική καταστροφή και με αυτό τον χαρακτηρισμό ολοκλήρωσε άμεσα τις διαδικασίες.
Οι τοπικοί «αρμόδιοι» , όμως δυστυχώς απ’ ότι φαίνεται, λειτουργούν με τη γνωστή αδιαφορία και τα συνήθη «χαμηλά αντανακλαστικά», καταδικάζοντας την περιοχή μας αλλά και απομονώνοντας πλήρως και την νήσο Σκύρο.
Αφού λοιπόν:
Είναι γνώστες πλέον της τραγικής κατάστασης που επικρατεί στην περιοχή μας,
Έχουν ενημερωθεί για τα ατυχήματα, που κάθε μέρα σχεδόν, λαμβάνουν χώρα,
Γιατί κωφεύουν;
Και ένα τελευταίο ερώτημα:
Τι πρόκειται να πράξει άμεσα ο αποκλειστικά αρμόδιος και υπεύθυνος για το θέμα Αντιπεριφερειάρχης κ. Μπουραντάς και οι Υπηρεσίες του, προκειμένου να σταματήσουν να προκαλούνται τροχαία ατυχήματα που είναι πολύ πιθανόν, κάποιο από αυτά τις επόμενες ημέρες και ώρες να είναι ακόμη και θανατηφόρο;